Aplikace pro správu kurzů pro Beck Institute
Úvod
Jako externí designérka spolupracující s agenturou specializující se na vývoj aplikací jsem byla pověřena vytvořením wireframu pro nové rozhraní Beck Institute pro správu kurzů. Zaměřila jsem se na řešení specifických problémových bodů, aby byla usnadněna správa kurzů, sekcí a modulů a zajištěna hladká uživatelská zkušenost.
Analýza stávajícího stavu
V rámci výzkumné fáze projektu jsme se podrobně zaměřili na systém a zpětnou vazbu od uživatelů, abychom identifikovali klíčové oblasti k vylepšení. Tato analýza byla zásadní pro pochopení výzev rozhraní pro správu, zejména při optimalizaci pro tablety, a pro vytvoření strategie návrhu.
Definice cílů redesignu
Jako cíl jsme definovali zjednodušení procesu zadávání a editace kurzů. Uživatelé se v procesu často ztráceli. Bylo třeba zjednodušit menu a návaznost jednotlivých kroků v procesu správy kurzů.
Proces návrhu
Na základě zjištěných informací od zadavatele a uživatelů jsem připravila informační architekturu nové aplikace. Ujasnili jsme si tím návaznost jednotlivých stránek a prvků v aplikaci.
Prototyp
Na základě vytvořené a odsouhlasené informační architektury jsem začala vytvářet wireframe aplikace. Velkou výzvou bylo vytvořit uživatelsky přívětivé menu s aktivací položek podle toho, ve které fázi vytváření nového kurzu uživatel je. Některé funkce byly navázány na jiné, proto musely být neaktivní v určité fázi. Z wireframu byl nakonec vytvořen prototyp pro snadnější prezentaci řešení zákazníkovi i vývojářům.
Do nové aplikace byly přidány také tooltipy a pop-upy s bližšími informacemi k celému procesu zadávání a editace kurzu, což zpříjemnilo celkový uživatelský zážitek.
Uživatelské testování a zpětná vazba
Uživatelské testování proběhlo v první fázi mezi uživateli, kteří rozhraní neznali. Chtěli jsme si tím ověřit uživatelskou přívětivost celého návrhu. Uživatelům byl představen jednoduchý scénář zadávání kurzu. Uživatelé tak museli projít celým prototypem. Sledovali jsme, která tlačítka využívají, jestli jsou všechny ikony jasné, kdy kliknou na tooltip a jestli jim je celá cesta jasná.
V druhé fázi proběhlo testování již s reálnými uživateli. Uživatelé si prošli celý scénář. Ptali jsme se na jejich pocity z nové aplikace a jestli jim nějaký krok nebo mezikrok nechybí. Uživatelům přišla aplikace uživatelsky přívětivější než předchozí verze. Navrhli pár vylepšení, která vývojáři zapracovali.
Závěrečné shrnutí
Na této zakázce jsem si mohla vyzkoušet vytváření prototypu a přípravu scénářů pro uživatelské testování. Byla jsem ve spojení i s vývojáři a vyzkoušela si, jak jim změny prezentovat.