Nový HR web pro Kentico Software
Úvod
Pro Kentico jsem rok pracovala na marketingové pozici pro HR oddělení. Jako hlavní úkol jsem dostala spuštění nového webu, se kterým se trápili již rok a stále nebyl dokončený. Bylo tedy mým úkolem web projít, zanalyzovat jeho nedostatky, navrhnout nový wireframe a zajistit produkci a spuštění. Web jsme měli vytvořený během 3 měsíců.
Počáteční analýza
HR oddělení disponovalo rozsáhlým výzkumem v oblasti person. Měli vytvořenou analýzu, kdo jsou jejich uchazeči/uživatelé webu. Bylo snadné získat základní informace o jejich webu, co na webu hledají a koho Kentico chce zaujmout.
Na mě bylo zanalyzovat výsledky z Google Analytics ohledně pohybu uživatelů na webu. Na web byl také nasazen systém na sledování pohybu uživatelů, který jsme později nahradili Microsoft Clarity. Díky těmto nástrojům jsme identifikovali, jak hluboko se uživatelé dostávají na jednotlivých stránkách, a mohli tak upravit jejich rozvržení.
Rozložení menu jsme upravili na základě card sorting metody se členy HR týmu. Vzniklo tak jednoduché uživatelské menu s drop down sekcemi a jasnou strukturou.
Wireframe
Díky těmto poznatkům jsem začala pracovat na wireframu jednotlivých stránek. U některých stránek šlo jen o lehkou úpravu aktuální struktury (např. Kontakt).
Jiné vznikly celé s novou strukturou. Jednalo se například o stránku Náš příběh. Ta byla obohacena o sekci s významnými čísly. Dále zde vznikla timeline s důležitými milníky společnosti a krátkým odstavcem od Petra Palase.
Nesmělo chybět ani krátké video, ke kterému jsem přidala také titulky a widget s logy organizací, které Kentico podporuje.
Na stránce s nabídkami pozic jsme upravili zobrazení karet s nabídkou. Přidali jsme maximální a minimální defaultní zobrazení karet a jejich zarovnání. U jednotlivých karet jsme také upravili rozvržení popisu pozice. Umístili jsme také formulář do horní třetiny, aby byl hned viditelný a uchazeč o pozici ho nehledal. Pro zobrazení na mobilu jsme umístili v horní třetině také tlačítko s anchor pro přesunutí na formulář.
V rámci úpravy webu jsme se soustředili také na návrh děkovacích stránek, 404 a nastavení automatizace v CMS pro správu kontaktů a nastavení follow-up e-mailů při vyplnění formulářů.
Testování
Testování nového webu proběhlo mezi stálými i nově přijatými zaměstnanci, kteří dávali feedback prostřednictvím formuláře na celý náborový proces. Testování proběhlo zadáním různých úkolů, např. přihlášení se k určité pozici nebo přihlášení se k newsletteru.
Na základě testování jsme opravili drobné nedostatky v automatizaci a opravili chyby na webu.
Závěr
Web byl připraven v nové podobě během tří měsíců. Celkové spuštění pak proběhlo o měsíc později. V červnu stejného roku došlo k redesignu dle nové vizuální identity spojené s rozdělením společnosti.