Optimalizace formulářů pro Safetica
Úvod
Během klíčové fáze spouštění nového webu Safetica a komplexního rebrandingu jsem se podílela na vývoji pokročilých kontaktních formulářů pro obchodní oddělení. Tyto formuláře byly zásadní pro efektivní sběr kontaktů, přesnou integraci do CRM a dosažení ambiciózních cílů v oblasti segmentace.
Definice cílů redesignu
Společnost Safetica se stále rozvíjí a posiluje svou pozici na trhu. Proto se v lednu 2021 rozhodla, že je třeba zmodernizovat svůj brand. Součástí rebrandingu bylo v plánu, kromě nové vizuální identity, také vytvoření nového webu a CMS. Společnost tedy přešla na nový systém pro automatizované e-maily, sběr kontaktů a správu obchodu.
S těmito změnami jsem dostala za úkol aktualizovat všechny formuláře na novém webu a zaměřit se na segmentaci všech leadů, které přes tyto formuláře přišly. Segmentace byla určena pro obchodní oddělení pro lepší přehled a zacílení obchodních nabídek.
Research
V rámci researche bylo zapotřebí několik meetingů s obchodním oddělením a vedením firmy. Během těchto meetingů jsme stanovili seznam možných otázek a odpovědí. Stanovili jsme si také maximální počet otázek a několik variant formulářů podle účastníků segmentace. Nad otázkami posléze proběhlo hlasování a bylo vybráno 10 otázek pro každou variantu formuláře.
Vznikly tak tři linky zaměřené na obchodní partnery, potenciální zákazníky a zbylé uživatele.
Dotazníky
Pro dotazníky jsme zvolili platformu, která umožňovala vytvoření několika variant dotazníku. Vytvořila jsem mapu otázek, která znázorňovala návaznost jednotlivých otázek. Následně se otázky vložily do aplikace. Všechny možnosti se několikrát otestovaly.
Formuláře
U formulářů jsem dbala na to, aby obsahovaly všechny náležitosti, například GDPR. Velký důraz byl kladen na délku. Děkovací stránka pak obsahovala CTA na dotazník, pokud jej uživatel ještě nevyplnil, nebo jen poděkování a odkaz na homepage.
Automatizace
Finálním krokem bylo vytvoření formulářů v CRM, nastavení automatizace děkovací stránky a propsání informací z dotazníků do příslušných polí u individuálních kontaktů. Zároveň bylo třeba nastavit notifikace pro jednotlivá obchodní oddělení podle země, odkud kontakt přišel.
Implementace a testování
Po implementaci na web jsme naplánovali testování. To probíhalo primárně mezi obchodníky a obchodními partnery. Obchodníkům jsme přiřadili role jednotlivých typů uživatelů a ti formulář i dotazník otestovali. U obchodních partnerů pak bylo úkolem vyplnit dotazník podle jejich funkce ve společnosti. Zbylé scénáře jsme otestovali v rámci MKT týmu. Výsledné nedostatky jsme zapracovali a vše znovu otestovali.
Výsledek
Cílové splnění segmentace bylo nastaveno v rámci OKR na 25 % kontaktů, které vyplní formuláře. Výsledkem této iniciativy bylo, že přibližně 60 % kontaktů prošlo efektivní segmentací, což výrazně překročilo náš původní cíl. Obchodní oddělení se tak dostalo k potřebným informacím a mohlo lépe oslovit nové i stávající kontakty.